دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 08:44
امیرآبادی‌ فراهانی:

ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا به دنبال تقویت ثبات منطقه است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اقدامات تحریک‌آمیز آن در منطقه گفت: ایران دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است.
کد خبر : 399065
48e93575-2d3f-4d25-a67e-52472b7c4928.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، احمد امیرآبادی‌فراهانی و هیئت همراه در ادامه سفر خود به اسلام‌آباد  با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان ديدار و گفتگو كرد.


وی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دو کشور قدرتمند منطقه هستند و اراده قوی دو ملت و دولت برگرفته از تاریخ بزرگ و اشتراکات قوی میان آنها است.


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به خروج یکجانبه‌ آمریکا از برجام و اقدامات تحریک‌آمیز آن در منطقه اظهار کرد: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.


امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: علی‌رغم گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر عملکرد شفاف ایران در خصوص برجام و پاییندی به تعهدات خود، آمریکا از این توافق خارج شده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.


وی با اشاره به روند صعودی حجم مبادلات اقتصادی تهران و اسلام‌آباد بیان کرد: به‌رغم تلاش برخی کشورهای ثالث برای تخریب روابط ایران و پاکستان و به چالش کشیدن حسن نیت دو‌ کشور نسبت به یکدیگر، خوشبختانه حجم تجارت فی‌مابین روند صعودی داشته و گام‌های خوبی برای بهبود مناسبات اقتصادی و مالی فی‌مابین برداشته شده است. 


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: امیدواریم طرح خط لوله صلح به‌زودی اجرایی شود تا بتوانیم این نعمت الهی را به کشورهای همسایه به ویژه مردم پاکستان برسانیم. 


رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با حائز اهمیت برشمردن روابط اسلام‌آباد و تهران گفت: روابط خوب ما با جمهوری اسلامی ایران بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و با توجه به ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور، ما ایران را کشور دوست و همسایه مهم خود می‌دانیم.


صادق سنجرانی با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران بر لزوم گسترش روابط فی‌مابین تأّکید کرد و افزود: تصمیم‌های اخیر مقام‌های عالی‌رتبه دو کشور باعث افزایش بیش از پیش مناسبات دوستانه ایران و پاکستان شده است.


وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی شدن خط لوله گاز جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اسلامی پاکستان تصریح کرد: ما علاقه‌مند به پیشبرد طرح خط لوله انتقال گاز از ایران هستیم زیرا آن را به نفع مردم پاکستان می‌دانیم.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته